[Review] Jollibee at Scarborough, Ontario

Went there after they opened the store for about one month. Heard about this fast food chain since last year and all I heard was how good it is. So, ever since then I eager to try them when I have a chance. The chance was coming after all but I had to wait for a good whole month to get to proof  all the hype I heard.

Actually, I went there when they already opened for one week, but the line was 2 full tents of people. Nah, I won’t wait for food for that long, even if it’s for free. That time, the waiting time was estimated up to 4 hours. No, thanks!

So I went there couple days ago, when I was parking my car I didn’t see any form of line, at least one tent that I passed was empty. I was full of hope and little that I knew, there was a line in another tent, I thought even though there would be a line, it won’t that long and they must learn through the whole month experiences to fasten the line. I walked to the tent with my daughter and there was almost half tent full of people. They gave me a Q card number and little information about quantity and amount of money I could spend (Max $50 and 2 bucket of chicken). Sweet, So I won’t going crazy inside to grab everything, haha kidding.

For half tent of people we had to wait for about 45 minutes, everybody look excited, old and young, men and women, adult and kids, every single one (except maybe for my daughter) patiently waiting their time, to exchange their money to a piece of chicken, spagetti or palabo.

So here my review :

Service ***** 5 stars (employees are friendly, full of smile, I feel welcome )

Place **** 4 stars  (new and clean but not big enough, there is only 2 cashier machines)

Food ***** 5 stars (for the taste compare to other retail fast food and for their varians of food and drink, they have steamed RICE!)

Price ****  4 stars (reasonable but expect to spend more than you normally spend on fast food chain because of all food you want to try)

Overall, This place will earn my return. If I was happen in the area near meal time, I would pop in if the line is not so crazy long.

They are going to open another Jolibee in Mississauga (same building with the Seafood City/Hearthland) sometime July this year.

Combo B (6 pcs of chicken, 1 spaghetti family size, 3 pcs peach mango pie) $30-ish

They want you to be jolly… Jollibee’s mascot

World needs more Jolibee for sure, haha.

 

Sharing – Bilangan 29

Bilangan 29

Membaca Kitab Bilangan pasal 29 ini kalo nggak bikin puyeng ya bikin penasaran. Isinya bolak balik tentang jumlah dan jenis korban bakaran dan korban sajian. Ada domba, lembu dan kambing. Yang jantan, muda, umur setahun, dan tidak bercacat. Kata atau kalimat tersebut diatas diulang terus menerus karena memang itulah yang diinginkan Allah dalam tiap-tiap korban bakaran pada hari raya di bulan ketujuh.

Bulan ketujuh ini bulan paling banyak hari pertemuan kudus dengan membawa korban bakaran dan korban sajian, juga korban penghapusan dosa atau korban perdamaian (diluar korban bakaran tetap dan korban sajiannya dan korban curahannya). Alamak, banyak kali bah! Kata temanku si butet.

Karena penasaran (habis disuruh sharing pasal ini, kalo nggak, sebodoh teing deh… mau berapa ekor kek, mau yang kayak gimana kek, emang eike peduli? Puyeng tauuuu…. si Inem yang duduk di sebelah aja ketiduran waktu baca pasal ini) jadinya eike ketik masing-masing hari beserta korbannya, apakah ada pattern? apakah ada kesamaan? Apakah berbeda-beda? nah begitu sudah di ketik or tulis ulang baru jadi jelas deh. Ternyata beda tipis saja, bahkan ada yang sama. Ini nih listnya :

——
Bulan ke-7 Tanggal/hari ke- 1 (Hari Peniupan Serunai) Pertemuan kudus & tidak boleh kerja berat.
Korban Bakaran & Korban Sajian:
1 ekor Lembu Jantan Muda | 3/10 efa
1 ekor Domba Jantan | 2/10 efa
7 ekor Domba berumur 1 tahun yang tidak bercela | 1/10 efa
1 ekor Kambing Jantan sebagai korban penghapus dosa.

Bukan ke-7 Tanggal/hari ke-10
Pertemuan kudus, puasa & tidak boleh melakukan sesuatu pekerjaan.
Korban Bakaran & Korban Sajian:
Sama dengan hari ke-1

Bukan ke-7 Tanggal/hari ke-15 (di rayakan selama 7 hari)
Hari 1
13 ekor Lembu Jantan Muda | 3/10 efa
2 ekor Domba Jantan | 2/10 efa
14 ekor Domba berumur 1 tahun yang tidak bercela | 1/10 efa
1 ekor Kambing Jantan sebagai korban penghapus dosa.
Hari 2-7 (sama dengan hari pertama hanya Jumlah Lembu Jantan berkurang 1 ekor setiap harinya, sehingga pada hari ke 7, hanya perlu mempersembahkan 7 ekor Lembu Jantan, sisanya sama semua).

Hari kedelapan (Perkumpulan Raya, tidak boleh kerja berat)
1 ekor Lembu Jantan Muda | 3/10 efa
1 ekor Domba Jantan | 2/10 efa
7 ekor Domba berumur 1 tahun yang tidak bercela | 1/10 efa
1 ekor Kambing sebagai korban penghapus dosa.
—–

Banyak ya booookkk… kata Pak Ujang, yang sehari-hari kerja di rumah jagal. Itu dihitung-hitung ya, Lembu Jantan dalam sebulan itu bisa kena potong 70an ekor. Ck… ck… belum yang lain-lain. Kebayang nggak sih repotnya? Tapi konon katanya di bulan ke-7 itu bangsa Israel agak santai hari-harinya, secara waktu itu adalah waktu jeda antara musim panen dan musim menabur.

Yang eike dapat pas baca pasal ini adalah timbulnya pertanyaan & rasa penasaran untuk diri sendiri mengenai HATI eike soal menyenangkan hati Tuhan & soal minta ampun. Apakah jika Tuhan Yesus tidak menjadi korban penebusan antara eike dan Allah, trus eike kudu melakukan persembahan korban-korban ini, apakah eike akan setia mentaatinya? Sampai sedetail-detailnya? Apakah cara berkorban ini justru lebih mudah diikuti & dirasakan kelegaannya? Kalau sudah berkorban sesuai arahan Tuhan, wes beressssss… sudah kembali suci & bersih.

Sedangkan kalo saat ini dengan cukup berdoa dan beriman kepada Kristus saja. Tapi kok rasanya masih ada keraguan? Soalnya sering kembali jatuh dalam dosa yang sama. Ciloko dua belas kata Koneng, teman yang sehari-hari melihat kelakuan eike yang masih morat-marit. Kata dia “hati2 loh… masak kamu mau bolak balik salib kan Tuhan Yesus? Mbok tobat….” Duh! (paragraf ini hanya satir. Tentu kita percaya bahwa keselamatan dari Kristus adalah pasti. Sungguh-sungguh lahir baru dan menerima anugerah keselamatan, maka sepenuhnya kita milik Allah, Amin).

Tapi satu yang jelas yang eike dapat dari pasal 29 ini yang mana eike kaitkan juga dengan Korban Tunggal yang langsung membayar lunas semua hutang korban-korban kita dengan kematian Yesus di kayu salib, yaitu Tuhan sendirilah yang *berinisiatif*, Dia lah yang *proaktif*, Bahkan Anak Allah diutus turun ke dunia untuk kita, agar kita bisa kembali suci. Maha besar kasih Allah pada kita manusia yang berdosa.

Selamat berakhir pekan, Tuhan memberkati.

Yuliana Tan
Milton – July 7,2017

Small Act Huge Impact | About Moving In

#latepost

(Originally posted on Facebook on April 21, 2017)

The Card! ❤️

We got the key of our new house today! This is the only day we became so rich, because we owned 2 places, haha ???

Found this flower and card from the previous owner on the kitchen bar. She left a very sweet notes, her message warm my heart. She also left the house very clean and neat, I am so surprised.

On the way back to the other home, when I was driving,I got this insigh: I suddenly remember that Jesus, two thousands ago said that He went to heaven to prepare the place for me and all believers. I have a place in heaven, prepared by dear Lord Himself! Fully paid too! I imagine that He also left the notes if He cannot make it to welcome me in the front door, the notes will say “Welcome home my sweet child, you’ve done it well”.

We are so grateful and wish that this new house will bring joy to our family. That we can glorify God & enjoyed Him. May God bless this house & all people that will enter its door, abundantly.

Thanks to our dear friend, Vera Esther our realtor who had accompanied us to find the house that suits our need and budget. We appreciated her kindness and hard work. Mercy beaucop madam ?

Ps. Now, how I can move on from this condo that also bring us so much joy? ? only one sleep and bye bye. I’ll share some story about moving out from this condo as well, maybe tomorrow.

Night night…