Olivia’s First Prayer

Your name always in my prayer 💕

Tonight, Wednesday, July 18, 2017.

Olivia said her own prayer before sleep.

I usually ask her to pray together. On a good night, she would listen to me carefully until the end and says “amen”. But, on a not so good night, she would just won’t listening and keeps saying “no, no, no”.

My prayer is simple.

Starting with “Jesus…” and I will tell what I and Olivia have been doing the whole day, like “today, Olivia went to school and met Koko Ben” or “Olivia went to playground and market” something simple like those, I used word that familiar to her so she would understand what I am talking/praying about.

And we will ended the pray together by saying “amen”. That’s it. Almost every night and nap time in the afternoon if she is taking a nap at home.

But tonight was different. First, I thought tonight will be one of the not so good night. When I started “Jesus…” she stoped me. “Wait, wait..” I stopped. She continued “Jesus…” I thought she wanted to pray like in the church which they follow each word from the pastor, but second before I continued, she said “(mumbling) … market (mumbling) …” (only “market” word that I could understand from her short prayer.

WHAT…..????? We did go to the market aka grocery store today. Oh my… I am so happy and grateful that she got it. I keep praying no matter she understand it or not, I keep praying no matter she like it or not. And tonight does prove one thing. Never give up to pass something good to your children even though in the meantime they don’t get it or they don’t like it. They surely like a white paper and it’s up to you to put what colours in that paper . I am not saying that I would take credit for her milestone, only God and God alone deserve all credits. I just have to introduce her to Jesus, tell the gospel, and prepare her to be a believer. May God helps me, guides me and strengthens me in this process.

Olivia, 3,5 years old, has a speech delay, said her first prayer tonight. Thank you Lord, for your love & blessing. 🙏🏻

Joyful mama.





Di Gereja Tua …

Untuk menemai 2 foto yang di upload, mau pejeng lirik lagu-ya Pambers ah.. yang judulnya Gereja Tua ^^

Masihkah kau ingat waktu di desa
Bercanda bersama disamping gereja
Kala itu kita masih remaja
Yang polos hatinya bercerita

Waktu kini tlah lama berlalu
Sudah sepuluh tahun tak bertemu
Entah dimana kini kau berada
Tak tahu dimana rimbanya

Reff :
Hanya satu yang tak terlupakan
Kala senja di gereja tua
Waktu itu hujan rintik-rintik
Kita berteduh di bawah atapnya
Kita berdiri begitu rapat
Hingga suasana begitu hangat
Tanganmu kupegang erat-erat
Kenangan itu slalu kuingat

Biarpun saat ini kau telah berdua
Itu bukanlah kesalahanmu
Ku hanya ingin dapat bertemu
Bila bertemu puaslah hatiku
Bila bertemu puaslah hatiku

Nah, kalo dibaca-baca agak aneh juga ya liriknya, perhatiin deh… Katanya sudah 10 gak bertemu, gak tau sudah dimana rimbanya. Lah kok tau ybs sudah berdua? 😀 aya aya waeee…  trus kalo ybs sudah berdua kata siape dia salah? Yakinnn …? kl sudah ketemu trus puas hatinya? hahaha… ^^  (rusak deh postingan ini… pdhal fotonya keren abis [dilarang protes kl foto dipuji sendiri oleh fotografernya] rada-rada mistis  & jauh dr nyeleneh-nyeleneh gini ^^ )

[S.E.R.I.U.S]

Di Halifax sini selain sebagai kota yang punya PUB terbanyak se Kanada. Ternyata juga punya banyak GEREJA.  Tua-tua amat lagi bangunannya… Apakah kemudian Gereja-gereja tsb masih beroperasi? Yup! Jumlah yang  hadir banyak gak? sesuai kapasitas gerejanya gak? Wah.. kl itu belum di survey tuh. Yang jelas gereja pertama Halifax ( St Paul’s Church ) ada sekitar 350 orang yg beribadah. Trus gereja tempat aku ibadah dekat rumah (St Andrew’s Church – Darmouth ) ada sekitar 100 orang. Ntah dengan 2 gereja dalam foto ini.

Gak disamperin... jd gak tau nama Gerejanya apa. Lokasi dekat Perpustakaan Halifax

Sengaja angle ini, kl majuan lg... BG 'rusak' sama bangunan lain ^^ Lagi2 gak tau namanya, harusnya di catat ya ^^

Gereja model gini… cocok buat beradegan seperti lirik lagunya Panbers gak ya? gak ada atap-nya gimana mau berteduh ya?! ^^ Pas hujan rintik-rintik… boro-boro mau berteduh disini, apalagi pas malam trus sepi.. mending ngacir pulang rumah, hehehe… ^^ btw, It’s so beautiful church … every details look gorgeous, Love it!

YuTan

Photos taken by : Canon G10